Audiowizualni.pl

Serwis informacyjny polskich producentów filmów fabularnych, dokumentalnych, animowanych i programów telewizyjnych

Jesteś tutaj: Home Development filmowy Development literacki

Development literacki filmu

Development w produkcji filmowej

W dniach 25 i 26 maja 2012 r. w Serocku odbyło się spotkanie środowiska filmowego na temat roli developmentu w produkcji filmowej (developmentu filmowego). Spotkanie zostało zorganizowane przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych we współpracy z Media Desk Polska i Stowarzyszeniem Filmowców Polskich. Uczestnikami wydarzenia byli przedstawiciele rozmaitych zawodów filmowych i organizacji środowiskowych, a także PISF, łódzkiej filmówki i TVP SA.

Czytaj więcej: Development w produkcji filmowej

Development - Stworzenie filmu historycznego bez developmentu jest właściwie niemożliwe

Film dokumentalny musi być opowiedziany czytelnym, uniwersalnym językiem – mówi Małgorzata Walczak. Producent i współwłaściciel - wraz z reżyserem Markiem Pawłowskim - Zoyda Art Production opowiada o developmencie "Zakazanej miłości. Historii Broni i Gerharda" oraz "Dotknięcia anioła", czasochłonnych staraniach wypromowania filmów i konieczności współpracy z najlepszymi fachowcami.

Czytaj więcej: Development - Stworzenie filmu historycznego bez developmentu jest właściwie niemożliwe

Scenariusz - Zawsze warto realizować filmy o silnych, chociaż schowanych emocjach, determinujących nasze życie

Liczy się przede wszystkim pasja – twierdzi Grzegorz Łoszewski. Scenarzysta – nagrodzony m.in. za scenariusz “Nocy Świętego Mikołaja” (cykl “Święta polskie”) i “Komornika” na festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – opowiada o recepcji “Bez wstydu” Filipa Marczewskiego na świecie, polskiej telewizji i potrzebie uniwersalnego bohatera.

Czytaj więcej: Scenariusz - Zawsze warto realizować filmy o silnych, chociaż schowanych emocjach,...

Scenariusz - Im jestem starszy tym bardziej się upewniam, że scenariusz nigdy nie jest skończony

„Scenariusz jako rozmowa – o sztuce filmowego dialogu” - pod tym hasłem 7 maja 2013 roku podczas Script Fiesty w Warszawskiej Szkole Filmowej odbyło się spotkanie ze scenarzystą Wojciechem Lepianką (m.in. „Plebania”, „Na Wspólnej”, „Barwy szczęścia”, „Szpilki na Giewoncie” oraz fabuły „Edi”, „Mistrz”, „Cudowne lato” czy „Mój rower” - nagrodzony za najlepszy scenariusz na FPFF w Gdyni). Na spotkaniu niestety nie pojawił się zapowiadany wcześniej Piotr Trzaskalski. Zaproszony gość odpowiadał na pytania studentów. Prezentujemy zapis tego panelowego spotkania.

Czytaj więcej: Scenariusz - Im jestem starszy tym bardziej się upewniam, że scenariusz nigdy nie jest skończony

Scenariusz - W USA adaptacje komiksów to zarabiające krocie i bijące rekordy popularności blockbustery

Trzeba wiedzieć, które elementy komiksu wypadają dobrze tylko na papierze i nie wolno ich przenosić na ekran – podkreśla Rafał Skarżycki. Autor komiksów i scenarzysta opowiada o odbiorze komiksów w Polsce, procesie ich adaptacji na duży ekran i swoich nowych projektach.

Czytaj więcej: Scenariusz - W USA adaptacje komiksów to zarabiające krocie i bijące rekordy popularności...

Scenariusz - Laboratorium Scenariusza Filmowego - Proces pisania scenariusza oznacza jego ciągłe poprawianie

Świeże spojrzenie ekspertów pozwoli scenarzystom zobaczyć w swoich tekstach coś, na co wcześniej nie zwrócili uwagi – mówi Katarzyna Długosz. Koordynatorka działań w ramach Laboratorium Scenariusza Filmowego opowiada o projekcie Fundacji Sztuka-Media-Film, inicjującym twórcze relacje między naukowcami a scenarzystami i służącym poprawie scenariuszy.

Czytaj więcej: Scenariusz - Laboratorium Scenariusza Filmowego - Proces pisania scenariusza oznacza jego ciągłe...

Scenariusz - Studium scenopisarskie w WFDiF: "Wytwórnia Scenariuszy"

W Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych od października 2013 roku jest realizowany nowy program studium scenopisarskiego Wytwórnia Scenariuszy (pierwszy nabór zakończył się 17 września 2013 r.). Ta inicjatywa jednej z najstarszych polskich wytwórni filmowych – po przekształceniu w instytucję kultury – wpisuje się w jej nową funkcję edukacyjną. produkcyjnych wpisuje się w jego funkcję edukacyjną – WFDiF ma status instytucji kultury. Słuchacze przez dwa lata raz w miesiącu będą spotykać się z wykładowcami, a są m.in. Maciej Karpiński, Jerzy Domaradzki, Feliks Falk, Sławomir Fabicki i Marek Hendrykowski.

Czytaj więcej: Scenariusz - Studium scenopisarskie w WFDiF: "Wytwórnia Scenariuszy"

Scenariusz - Script Fiesta i Pitch Fiesta - To przedsięwzięcie warto realizować utrzymując zerowe koszty uczestnictwa

Agnieszka Kruk, autorka koncepcji, organizator i dyrektor kreatywna 2. Festiwalu dla Scenarzystów Script Fiesta 2013 - a także scenarzystka, instruktor scenariopisarstwa i opiekun literacki – opowiada o przedsięwzięciu, zaproszonych słynnych konsultantkach scenariuszowych i zorganizowanej po raz pierwszy Pitch Fieście.

Czytaj więcej: Scenariusz - Script Fiesta i Pitch Fiesta - To przedsięwzięcie warto realizować utrzymując zerowe...

Storyboard (scenorys) - Storyboardzista powinien znać podstawy sztuki operatorskiej

Storyboardy pomagają skonkretyzować twórczą wizję, zmaterializować pomysł tak, by inni mogli go zobaczyć i zrozumieć – twierdzi Katarzyna Bogdańska. Autorka storyboardów do „Idy” opowiada, jak powstawały i podkreśla znaczenie relacji storyboardzisty z reżyserem i operatorem.

Czytaj więcej: Storyboard (scenorys) - Storyboardzista powinien znać podstawy sztuki operatorskiej

Storyboard (scenorys) - Storyboard to znakomita baza komunikacyjna dla ekipy

Storyboard jest tak stary, jak samo kino. Jego początki sięgają Georgesa Mélièsa i braci Lumière. W Stanach storyboard rozwijał się od czasów Walta Disneya i do dziś jest nieodłącznym elementem procesu preprodukcji – mówi Mateusz Rakowicz. Autor storyboardów, scenarzysta i współtwórca „Stacji Warszawa” opowiada o specyfice pracy storyboardzisty i zaletach storyboardu.

Czytaj więcej: Storyboard (scenorys) - Storyboard to znakomita baza komunikacyjna dla ekipy

 
 
 
 
Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!